Do’a & tawakkal

Takleh nak taip banyak-banyak, saing. Kita ni masih hidup pergi mari serupa sekala tapi ada orang lain didunia ni sedang mengalami macam-macam dugaan hak mereka tak seka dan kita tak boleh bayang lagumana rasa.

Hanya do’a dari hamba dan anak beranak dumah ni semoga yang mana Islam agamanya, biar semakin bertambah keimanan kepada Allah yang telah tahu pada azali lagi apa yg sedang dialami. Kepada yang tidak, semoga kejadian lagu ini menjadikan kamu tertanya-tanya, kemana selepas ini? Dan membawa kepada pencarian yang maha hebat dan semoga diberi hidayah olehNya.

kapal-terbang

(Gambar: Google)

Ada hamba dengar hak tak nak dah naik kapal terbang. Sebut airport pun dah naik ra bulu roma. Tak payah lah ra tak tentu kalu. Tawakkal dan baca lah doa selalu sebelum bertolak ke mana-mana. Kalau dah takdirnya, tak payah tunggu naik kenderaan.. dok dumah makan colet pauh pun buleh terlekat pauh ditekak dan rebah bleping putus nyawa. Yang penting, mari kita sama-sama jaga kewajipan, tinggalkan larangan, banyakkan sedekah dan bersangka baik dengan yang Maha Pencipta. Habih story.

Advertisements

One thought on “Do’a & tawakkal

  1. Sungguh la serupa hak ada dalam kepala kita ni saing. Allahu Rabbi, saat lagu ni maka kita baru nak berasa Allah itu lah hebat padahal sudah sedia kala Dia Maha Hebat.

    Berbahagia lah kalu di saat akhir nyawa kita ni Allah ambik, kita duduk buat perkara molek.

    Macam-macam andaian dan tekaan dibuat menggunakan akal kita hak pendek dan lemah ni. Nampaknya ada tanda-tanda orang makin sesat bila percaya pada khurafat. Mudah-mudahan ramai jugak hak yang buleh hidayah.

    Yang penting kita lah kena kuat iman.
    Allahu Akbar, Ya Allah janganlah dibolak balik hati kami dari jalanMu ya Allah.

Nak komen buleh, nak bleber pun buleh :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s