Whatgapo!

Alah laaa..

Selak hamba baca senarai makanan hak anak2 saing tulis. Insya Allah, ada rezeki, sampai kelik la tu.

Dah seminggu lebih hamba bermutar itik. Banyak sungguh kerijaan nak settle. Minggu lepas ada lah sorang duktur ni bawak anak dia umur 7 tahun, nak masuk darjah satu. Sebelum ni dia sekolah sama dengan kakak dia tu, alih-alih tak ser pergi sekolah selepas 2 minggu sekolah buka. Jadi, ibu ni tadi kata biar lah dia pilih sekolah lagu mana dia nak. Memang duktur ni sebut perkataan “lagu”. Hamba ni bila dengar perkataan “lagu” tu gak, mari selalu dalam fikiran bahawa al-duktur ni asal sama tempat dengan negeri kita la saing! – negeri tanah rendah sekebun bunga Cik Siti Wan Kembang.

Akhirnya selepas tiga hari, al-duktur pun sarendar sebab anak dia ni tak ser nak bergaul mesra dengan saing sebaya. Saing-saing hak lain ni gap habis tam bergaya nak suruh dia masuk duduk dalam kelas. Tiga hari duduk berkeliling bangunan sekolah. Last day tu, dia jek hamba dengan kaki sebab bersungguh gaya dia tu (bakali hamba gaya tak kena lagu!), bila hulur tangan nak bersalam, dia ramas rapat jip! Lepas tu sepak habis kasut sekolah orang hak mana ada tersusun molek tu. Akhirnya dia hunggar gi rungkas pagar sekolah!!😰 bertempik-tempik kata sekolah ni huduh, buruk dan tak best. Berpeluh-pelai mak dia hambat anak. Hamba tengok pun nyayer.

Ralat jugak rasa di hati sebab tak berjaya menolong tapi sekali fikir kalau dah gitusemer, cenkak kah?

Lepas pada tu mak dia bawak anak kelik sambil ucap terima kasih. Itulah last hamba kelih mereka anak beranak.

Berita negara pulak dok gegey pasal sistem pendidikan negara. Sistem yang diperkenalkan 5 tahun lepas tu, sistem PBS ditangguhkan sepenuhnya sebab beban ke guru banyak terlajak! Mujur lah sekolah hamba tak ikut sangat sistem ni. Hamba malas nak komen pasal ni, saing kena lah tengak sendiri di internet, lebih jelas rasanya.

Okay saing! Hamba nak gi jenguk budak2 tengah beryoya-yoya tunggu makanan sampai ni!

 

Advertisements

One thought on “Whatgapo!

Nak komen buleh, nak bleber pun buleh :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s