Koya

Hari Komis sudah. Bukan skat tu jas..nak habis Februari dah. Cepat telajak rasanya. Saing tu tak dan apa-apa semeta lagi dah nak cuti sekolah pulak. Rasa macam baru jas dok belarak riuh gegam cari baju sekolah. Nak cuti semula dah.

Kemarin hamba dok tengok teket nak kelik ke kampung. Hamba baru dok lilas lilas tengok, budak-budak dah selak berpakat nak buat list begapa yang mereka nak makan dan nak buat kalau jadi kelik. Hamba rasa sian pulak bila baca walaupun rasa nak tersuka.

List hak bosu:
Air nyor dan isi hok beringus
Krepok pedas manis
Buah paus siam
Gi pasar malam
Kuih telinga keling
Makan pulut tak kira begapa asal pulut

kuih2

keropok pedas manis

nyomudo

List hak tengah:
Colet buah
Air tebu
Baju kelawar
Nasi segala nasi
Nasi belauk
Nasi belauk
Nasi belauk
(Nak kata anak hak ni berehi nasi telajak)

images

Anak hak tua:
Filem kamera hak gulung 36 x 15
KFC

filem

(Ihsan: google )

Acu tengak gak selera masing-masing. Habis tan tulis list. Tapi hamba rasa kalu tak jadi kelik, memang teriak berjebak jebak la airmata budak-budak haya ni.

Saing pakat doa la hamba anak beranak jadi kelik des? Walaupun ini semua masih ditahap koya, kalau hari-hari hamba koya, mana tahu boleh menjadi sungguh.

p/s Tengak gambar hak dok cicah colet buah tu, corrrrrr lecas mulut hamba! haha!

Advertisements

One thought on “Koya

Nak komen buleh, nak bleber pun buleh :-)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s